onsdag 6 januari 2010

Ledig - igen!

Det är både konstigt och rätt så skönt att ha en ledig dag så här mitt i veckan. Jag förstår verkligen vad min kollega menar när hon säger att hon behöver sin lediga onsdag för att ladda batterierna. Själv laddar jag till tusen och ser fram emot att börja jobba igen imorgon - och kanske framför allt ser jag fram emot måndagen när allt har återgått till det normala. Just nu är det lite stökigt eftersom vi har "besök" av en annan avdelning.

Det betyder att på fredag när allting återgår till det vanliga igen och alla är på sin egen avdelning, så kommer det förhoppningsvis inte vara lite uppskruvat som det varit de senaste två dagarna. De besökande barnen är på allting, vrider och vänder och sliter sönder (bokstavligt talat!) medan barnen från min egen avdelning bevittnar skadegörelsen utan att veta vad de ska göra för att få stopp på den innan den går överstyr.

Igår kom en av "mina" tjejer springande och ropade "Fröken, fröken, S. tar på Jennys burkar som man inte får!" och mycket riktigt, där har ett av våra besökande barn lyckats dra ner plastburkarna där vi har vårt matematikmaterial och som min kollega Jenny införskaffat. Barnet fick en tillsägelse och blev utskickad ur rummet och jag vänder mig om och där sitter flickan som kom och sa till mig och försöker städa upp i röran.

2 kommentarer:

  1. Men jisses, vad är det som händer!!!
    Tänk att saker och ting inte kan få vara ifred. Bra att någon reagerade...måste ha långa armar när de lyckas nå de burkarna högt där uppe. Ska bli kul att träffa er allihop på fredag igen, det ser jag fram emot. kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli så roligt! Och tänk vad skönt att veta att vi inte har värstingungarna längre :p

    SvaraRadera