fredag 29 januari 2010

Modifierad lista

Hittade en gammal lista som jag fyllde i för ungefär tre år sedan på en annan site. Självklart var jag tvungen att ta med den hit till bloggen och fylla i den på nytt.

TIO FÖRSTA
Första kompisen: Johanna
Första bästa kompisen: Therese
Första husdjur: En katt som hette Gummiröva
Första jobb: Smörgåsläggare på ett ställe som gjorde smörgåstårtor
Första köpta skiva: Minns inte

Första piercing: Naveln när jag var 16 (om man inte räknar 5 hål i öronen)
Första konsert: Minns inte
Första bil: Ingen egen bil än, annars mammas röda Fiat
Första pojkvännen: Bujar
Första kyssen: Bujar

NIO SENASTE
Senaste alkoholdrycken: Dooley's när jag hade ont i halsen
Senaste bilfärd: Med brorsan till mataffären
Senaste filmen du såg: The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
Senaste ringda telefonsamtal: Till mamma igår
Senaste bubbelbadet: I somras
Senaste spelade CD: Happyland - Amanda Jenssen
Senaste kyss: Minns inte (sorgligt va?)
Senaste gången du grät: Igår när jag lyssnade på musik
Senaste måltiden: Pasta och tonfisksås

ÅTTA HAR DU NÅGONSIN
Dejtat en av dina bästa kompisar: Ja
Blivit raggad på av en bra kompis flickvän/pojkvän: Ja
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja, några gånger
Fastnat med blicken i någons urringning: Alltför många gånger
Fått ditt hjärta krossat: Ja, trots ihärdiga försök att undvika det
Haft ett one night stand: Nej
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej
Varit kär i någon som redan är upptagen: Några gånger

SJU SAKER DU HAR PÅ DIG JUST NU
1. Röd tröja
2. Vita pyjamasbyxor
3. Svarta trosor
4. Vit BH
5. Grå strumpor med får på
6. Örhängen (fem stycken)
7. Glasögon

SEX SAKER DU HAR GJORT IDAG
1. Ätit två äggmackor till frukost
2. Nästan halkat på vägen till jobbet
3. Varit med barnen i pulkabacken
4. Sovit middag i tre timmar
5. Pratat i teleon med min syster
6. Rökt (ett antal gånger)

FEM FAVORITSAKER UTAN RANGORDNING
1. Mina katter (de får räknas även om det inte är riktiga saker)
2.
Min lägenhet
3. Min säng
4. Min dator
5.
Mitt mediabibliotek (musik och filmer)

FYRA PERSONER DU KAN BERÄTTA ALLT FÖR
1. Therese
2. Min syster
3. Min bror
4. (Jag är sparsam med vem jag berättar saker för)

TRE VAL
Blått eller rött? Blått
Sommar eller vinter? Sommar (fast jag gillar alla årstider, de har alla sin charm)
Choklad eller chips? Choklad

TVÅ SAKER ATT GÖRA INNAN DU DÖR
1. Resa runt i världen i några år och se allt som finns att se
2. Skaffa en egen familj

EN SAK DU ÅNGRAR
Att jag först nu börjar lära mig ta det lugnt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar