söndag 23 september 2012

Arbetsrelaterat

Det har inte blivit så många inlägg på sista tiden, mycket på grund av att jag av en eller annan anledning inte kunnat släppa jobbet ens när jag är hemma. Tankarna har snurrat en hel del de senaste veckorna, något jag misstänker att de gjort hos många av mina kollegor. Utan att gå in på detaljer (för ovanlighetens skull) så kan jag ju säga att många av oss är rätt så upprörda över den senaste tidens händelser.

Men jag ska försöka bli bättre på att inte oroa mig över saker jag ändå inte kan ändra på, eller i alla fall inte kan göra något åt hemifrån. Istället får vi ta de diskussionerna på arbetstid och förhoppningsvis komma fram till någon slags lösning på vårt problem. Tyvärr har jag en känsla av att det är lättare sagt än gjort med tanke på att mycket av problemet grundar sig i en person som vägrar lyssna på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar