söndag 30 september 2012

Skyndar på mot vintertider

Veckorna flyger förbi i en rasande fart, knappt hinner man ta det där första tunga steget ur sängen på måndag morgon innan det är dags att gå hem på fredag eftermiddag. Tyvärr innebär det även att helgerna går alldeles för fort men det är något jag kan leva med just nu eftersom jag vet att det inte kommer dröja länge innan det är dags för lite julledighet. Den känns inte så avlägsen just nu.

Eftersom tiden går så fort har jag i år även börjat fundera på julklappar redan nu i september, något jag i vanliga fall inte gör förrän i slutet av november men i år tänkte jag vara ute i god tid och har redan hittat lite saker till mamma och syrran. Brorsan och svågern är som vanligt svåra att köpa något till men i år har de åtminstone lite önskemål och jag tror mig veta vad bästa kompisen ska få i år.

Annars har jag inte någon annan jag brukar köpa julklappar till och det är rätt så skönt för då kan jag koncentrera mig på att köpa riktigt fina och framför allt uppskattade julklappar till de få på min lista. I år kommer ju även vara första året med det nya syskonbarnet som beräknas komma i slutet av oktober och jag har köpt lite kläder och (på syrrans begäran) en jättesöt mobil att hänga över skötbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar