lördag 6 oktober 2012

Konstant hungrig

Det är på tok för sent för mig att egentligen börja skriva det här inlägget när klockan tickar mot midnatt men jag är klarvaken och framför allt vrålhungrig. Jag åt lunch sent, eller kanske åt jag middag tidigt eftersom klockan var närmare fem på eftermiddagen när jag väl fick i mig något mat sedan morgonens frukost. När klockan var tio insåg jag att jag behövde äta men det hjälpte lite.

Jag har fysiskt ont i kroppen, det känns som hunger men trots att jag ätit två smörgåsar och två bananer så känner jag mig nu ännu hungrigare än innan jag åt. Det har gått så långt att jag nu börjar känna mig yr, min omgivning glider in och ut ur fokus och magen känns som ett stort, värkande hål - som om min hunger när som helst kommer gnaga ett hål genom mig och gräva sig ut genom ryggraden.

Oftast när jag är hungrig så går den här känslan över när jag väl har ätit och det brukar inte krävas någon stor måltid för att mätta mig, men så kommer gångerna då ingenting kan stilla min hunger och den bara växer och växer tills jag känner mig gråtfärdig och halvt döende. Riktigt så här ont har jag aldrig haft tidigare, det är så till den milda grad att jag faktiskt gjorde en Google-sökning.

Man är tvungen att vara väldigt källkritisk när man gör sökningar på Internet och den här gången kom jag inte ens fram till ett svar som ens kändes troligt, jag är ju varken gravid eller ligger i hårdträning. Jag lider bara av en extrem hungerskänsla och undrar om jag ens kommer att kunna somna om jag går och lägger mig nu. Finns det något riktigt så jobbigt som att gå och lägga sig hungrig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar