lördag 13 oktober 2012

Ny router på väg

Jag satt här vid datorn och läste ett blogginlägg när telefonen ringde men när jag svarade var det helt tyst i andra änden och jag la på luren igen. Ett par minuter senare när jag skulle lämna sidan jag var på, hade internet dött. En snabb koll på modemet lät mig veta att det var helt dött och så var även telefonen eftersom den är kopplad direkt till modemet och dör det så står jag utan hemtelefon.

Nu undrar ni kanske hur jag ändå kan skriva detta inlägg med ett dött modem stående på golvet. Jag ringde min bredbandsleverantör och den mycket trevliga tjej jag fick prata med på kundservice berättade att jag kan dra sladden som mu går från väggen till modemet, direkt till datorn istället. Så jag har internet igen men det går inte att ringa mig förrän i mitten av nästa vecka.

Tills dess får de få som orkar ringa mig, höra av sig på mobilen och jag får komma ihåg att inte sträcka mig efter telefonen när jag ska ringa till folk. Ibland funderar jag allvarligt på att koppla över mitt hemnummer till mobilen så som min mamma gjort och inte längre ha ett hemnummer men jag betalar ju ändå inget för eländet så det känns inte så brådskande att ta tag i detta just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar