lördag 20 oktober 2012

Hinna ikapp-dag

Idag är en dag för att hinna med allt sådant som jag skjutit upp; tvätta all tvätt istället för det jag vet att jag kommer använda under veckan; diska all disk och inte lämna diverse bunkar på köksbänken; dra sofföverdragen från sofforna så att de också kan tvättas; koppla in det nya modemet (vilket jag nu gjort); ta med en kasse reklam och tidningar till återvinningen och en massa annat.

Just nu ska jag i alla fall peta i mig lunch bestående av potatismos och fiskburgare eftersom jag börjar känna hur det snurrar i skallen och magen försöker gnaga ett hål genom ryggen på mig. När matintag är avklarat och den nyss färdiga tvätten upphängd har jag ett antal broderade tavlor att montera så att mamma någon gång kan få upp dem på köksväggen hemma hos sig.

Eftersom jag vet hur trött jag är på helgerna efter att hela veckan har skjutit utmattningen framför mig så lär jag väl komma halvvägs genom min lista av saker som behöver göras innan jag sjunker ihop i en orkeslös hög. Förhoppningsvis kommer jag orka med de sista sakerna imorgon efter att jag hälsat på hos mamma och kommit hem efter min veckohandling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar