söndag 21 oktober 2012

Förkylningstider och en överaktiv blåsa

Jag har varit förkyld i några veckor nu och i slutet av denna veckan började jag hosta, något som bara blivit värre nu under helgen. Idag har jag hostat så att jag nästan kräkts flera gånger och blev tvungen att ta en tur till Apoteket för att köpa lite hostmedicin. Tyvärr gör även denna mig spyfärdig. Med andra ord är livet inte särskilt roligt just nu och jag vill mest av allt bara sova.

Jag vet däremot att om jag går och lägger mig just nu så kommer jag vakna runt sex-tiden imorgon bitti och inte kunna somna om. Eftersom jag inte ska vara på jobbet förrän halv elva så blir det en alldeles för lång dag att vara vaken från klockan sex och sedan inte komma hem förrän närmare fem på eftermiddagen så jag tänkte lägga mig med en bok och läsa i en timma eller två.

Just idag önskar jag att jag kunde få vara frisk, inte bara fri från förkylning utan även från min MS som gör att jag inte orkar med tolvtimmars-dagar utan att straffas för det resten av veckan. Det är ju bara måndag imorgon och det vore för jävligt att vara helt väck så tidigt på veckan. I vanliga fall brukar jag kunna spara zombie-känslorna till någonstans mitt i veckan istället för i början.

Nu ska jag ta dagens tredje och sista dos hostmedicin, koppla ur mobilen som legat på laddning, göra mig iordning för natten och krypa ner under täcket. Förhoppningsvis kommer jag inte behöva springa på toaletten femtielva gånger, en gång i kvarten i ett par timmars tid. Det händer oftare än jag orkar tänka på. Kanske borde jag nämna det för min nya läkare när jag träffar henne i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar