fredag 26 oktober 2012

Världens bästa veckoslut

Efter en trevlig kväll med kollegorna igår och sent i säng, kom jag till jobbet vid nio-tiden imorse och sedan har det i stort sett rullat på utan avbrott. För ett par timmar sedan fick jag äntligen chansen att sätta mig ner och stänga av hjärnan en stund. Jag har hunnit äta både middag och planlöst surfat runt på nätet utan att egentligen vara ute efter något mer än ett tillfälligt tidsfördriv.

I morgon är det tänkt att jag ska åka till grannstaden tillsammans med min syster och svåger (och det på måndag beräknade syskonbarnet inte bestämmer sig för att komma i natt) för att gå på årets Oktobermarknad, vilket mer eller mindre är den bästa marknaden i världen och fyller i stort sett hela stadskärnan. Efter ett par timmar där blir det värmande soppa och pannkakor hemma hos mamma.

Även söndagen kommer bjuda på trevligheter, då i form av min brors födelsedagsfirande med restaurangbesök och överlämnande av presenter. Jag har köpt en vetekudde till honom eftersom han önskade sig en sådan och inte ville vänta med den till julafton. Annars har han bara önskat sig kontanter nu när han fyller år, men han ska även få en tavla av Kakmonstret som jag ritat till honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar