onsdag 31 oktober 2012

Vikten av en bra sko

För ett par månader sedan kom en försäljare från Jobi till min arbetsplats så som de brukar göra ett par gånger om året för att kränga sina varor. Eftersom jag var i behov av ett par nya vinterskor gick jag ut i personalrummet för att kolla på utbudet och förälskade mig genast i ett par underbara svarta kängor. Snygga, lätta och utan klumpig sula, vattentäta och viktigast av allt; fodrade även i sulan.



Jag använde dem för första gången i lördags då det var dags för Oktobermarknad i grannstaden, en i vanliga fall kall affär oavsett vad jag haft på fötterna. Så var dock inte fallet den här gången och jag förstår inte hur jag överlevt utan dessa underbara skor i alla dessa år. Kängor som håller fötterna torra har jag alltid kunnat hitta, men det är sällan jag sluppit frysa så att tårna känns som isbitar i skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar