onsdag 12 september 2012

Nojjig

Ja, jag erkänner att de simplaste saker kan göra mig lite smått nojjig. Så var fallet idag då jag mottog ett mejl från Fritidsresor genom vilka jag bokat en semesterresa i början av nästa år. Mejlet inleddes med orden; "Nedräkningen har börjat. Är du redo? Vad kul att du har givit oss förtroendet att arrangera din semester! Vi kommer att göra allt vi kan för att ge dig dagar att minnas för alltid."

Medan de flesta antagligen ser detta som ett väldigt positivt budskap målades för mina ögon upp ett skräckscenario. För vilka är semestrarna som vi minns? Jo, de som var ohyggligt lyckade och de som bara var ohyggliga. Dåligt läge, dåligt hotell, dålig mat, dålig service, magsjuka, bestulen på resekassan och allt annat som kan tänkas gå fel. Det är ju sannerligen en semester att minnas.

1 kommentar:

  1. Klart att du kommer att ha den bästa semestern någonsin!!!

    SvaraRadera