måndag 10 september 2012

Sovspecial - eller, "Speciell" sovare

Jag har lite saker för mig när jag ska sova, som det här med hur mycket av min kropp måste vara övertäckt. Jag har tidigare skrivit om min otroligt överaktiva fantasi och det är på grund av den som jag när jag lägger mig för kvällen, antingen måste ha uppsikt över dörren eller, vänd åt andra hållet, måste ha ryggen och benen under täcket och helst en bit upp på nacken och över öronen också.

Just det där med öronen är extra känsligt, jag ligger alltid med täcket uppdraget nästan över huvudet så att bara mitt ansikte sticker fram och helst av allt ska resten av mig vara övertäckt också. Det viktigaste är dock fingrarna och handlederna, ryggen och fötterna. De få gånger jag tvingas ha fötterna utanför täcket på grund av extrem värme, måste de vara i mitten av sängen långt från kanten.

Jag vet ärligt talat inte vad jag tror faktiskt ska hända om jag inte är övertäckt men jag oroar mig något kollosalt över avklippta fingertoppar, snittade handleder, punkterade öron och SAKER SOM RÖR VID MINA FÖTTER. Som mina nära och kära vet så har jag en nästintill hysterisk fotfobi och även om jag kan röra vid mina egna fötter som vill jag inte att någon annan kommer nära dem.

Det här med sovandet får ju helt klart läggas till listan över mina (inte så) små egenheter. Tro mig när jag säger att jag har många fler; toalettlocket måste vara nere när jag spolar; jag gillar inte att använda andra människors handdukar även om de är rentvättade; jag tinar helst inte kött i mikron, jag måste ha fötterna i soffan när jag kollar på film. Ja, listan fortsätter och fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar