lördag 29 september 2012

Nya tungproblem

För ett tag sedan skrev jag om hur min tungspets hade domnat bort och liksom rev ch stack vilket jag trodde berodde på en allergisk reaktion mot nektariner eftersom det var det enda i min kost som jag ändrat just då. Så jag la av med nektarinerna, domningarna försvann. Ett tag i alla fall. Sedan kom de tillbaka utan intag av nektariner så lyckligtvis var det nog inte en allergisk reaktion då.

Tidigt i morse vaknade jag av att jag behövde gå på toaletten. En liten stund senare när jag står och tvättar händerna tittar jag på mig själv i badrumsspegeln, blinkar sömnigt ett par gånger och öppnar munnen. Bara för att inse att tungan har legat hårt pressad mot framtänderna och hela främre halvan av tungan är inte bara bortdomnad utan känns även som om den är täckt av ett hårt lager.

Jag återvände till sängen och somnade om i hopp om att domningen skulle släppa. Men icke, det satt i när jag vaknade och gör det fortfarande efter att jag hunnit med både frukost och en dusch. Den här gången vet jag verkligen inte vad det kan bero på. Att jag pressar tungan mot tänderna är knappast problem för så sover jag varje natt och några koständringar har jag inte heller gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar