måndag 10 augusti 2009

Deltidsarbete

Andra veckan efter semestern påbörjad och första dagen är redan över. Hade en väldigt kort dag idag, att jobba 75% har definitivt sine fördelar mer än att jag slipper vara så överdjävulskt trött hela tiden. Jag har nog saht det förut i den här bloggen, men det var verkligen för jävligt att jobba heltid och sedan sova bort mesta delen av den lilla fritid jag ändå hade. Det känns riktigt bra att jobba deltid nu, det känns rätt.

Sedan så är ju min sjukskrivningsperiod slut nu i mitten av september och chefen tycker väl att jag ska börja jobba heltid, eller det är i alla fall vad han hoppas på. Självklart skulle jag vilja det också men så tänker jag att det kanske inte är det bästa för mig ändå. Just nu ligger jag på gränsen till att orka med att ha ett privatliv utanför jobbet, den ultimata lösningen hade kanske varit att jobba halvtid men det vill jag inte.

Det känns bra att jobba 75% eftersom jag hinner med att göra saker utan att behöva stressa. Sedan så tror jag säkert att det tär på kollegor men än så länge har ingen av de som jobbar deltid (efetrsom de har barn hemma och har valt att gå ner i tid) behövt gå upp i tid för att det ska fungera. Om det kommer ske tror jag inte, det skulle nog behöva vara ett väldigt desperat läge i så fall och vi klarar oss ju riktigt bra som det är.

1 kommentar:

  1. Boken är lysande...är nästan klar. Läs den om du gillar Påven Johanna. Vilken kvinna:)

    Tänk på dig själv och vad som är bäst för dig, det är det viktigaste. Att orka att ha ett privatliv är också är väldigt viktigt.
    Må gott!
    messan

    SvaraRadera