måndag 31 augusti 2009

Märkligheter

Igår kväll när jag satt och läste upplevde jag plötsligt en konstig sak. Att jag har ont den mesta tiden, i diverse kroppsdelar är ju ingenting nytt. Så igår när det började värka i vänsterhanden tänkte jag inte så mycket på det. Inte förrän jag insåg vad det egentligen var jag kände. En isande kall stråle av smärta, som om någon tryckt in en istapp mellan tumbenet och pekfingerbenet på ovansidan av handen. Satan så ont det gjorde.

... och märkligheterna slutar inte där, även om denna märklighet tog sin början redan förra veckan. Jag upptäckte små röda, kliande fläckar på bröstkorgen. De torkade upp och slutade klia under helgen, men nya poppade upp på övre delen av ryggen - och nu på morgonen när jag vaknade upptäckte jag dessa märken på bröstkorgen, överarmarna, flera ställen på ruggen och på insidan av ankeln, alla kliande som bara den.

Jag har funderat på allt, från myggbett till allergier, till vattenkoppor. Men inget av det verkar särskilt troligt, det verkar sent för myggor och jag har inte haft ett myggbett på flera år. Allergier är också rätt uteslutet eftersom jag inte ätit något jag inte brukar, och vattenkoppor hade jag när jag var liten. En kompis funderade på loppor men katterna är innekatter så den teorin verkar inte särskilt trolig den heller. Jag blir tokig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar