onsdag 12 augusti 2009

Vilket liv

Tänk er att ni slutar jobbet för dagen. Tänk er att ni har mindre än fem minuters promenad hem. Tänk er att ni står utanför er ytterdörr och inser att ni glömt nyckelknippan på jobbet. Tänker att ni går tillbaka, hämtar nycklarna och går hem igen på mindre än tio minuter. Men vad händer sedan, efter det? Ni fortsätter dagen som vanligt, eller? Ni kraschar inte totalt och sover i två timmar, utmattad efter en kvarts promenad.

Exact det hände mig i går när jag gick hem från jobbet ett par timmar efter lunch. Jag kom hem och försökte läsa en stund men det gick inte, jag somnade och sov som en stock. Jag förstår att andra inte kan fatta hur det kan vara så, det verkar ju inte klokt. Jag hade nog själv en gång i tiden trott att det var en smula överdrivet. Jag antar att jag vet bättre nu, och jag vet att fatigue (utmattning) inte är något att leka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar