måndag 31 augusti 2009

Långa dagar

Det är inte det roligaste att behöva närvara vid ett personalmöte på kvällen, efter att ha jobbat en hel dag, men på något sätt så går det. Idag började jag jobba vid tio och hade sedan barn fram till halv fem - och klockan fem skulle jag vara på skolan för att ställa iordning för mötet tillsammans med resten av skolutvecklingsgruppen. Halv sex drog mötet igång och höll på i två timmar. Jag kom precis hem och jag är helt slut.

Imorgon går jag en kort dag som tur är, och jag tänker ta till vara på eftermiddagen. Eller snarare, jag tänker sova bort eftermiddagen. Snacka om att man fått lära sig prioritera annorlunda sedan man fick MS-diagnos. Nu är det inte en fråga om hur mycket roliga saker man hinner med när man slutar tidigt en dag, utan hur mycket sömn man kan få mitt på dagen så att man åtminstone hinner med lite roliga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar