torsdag 25 augusti 2011

Blåsljud

Jag har definitivt åkt på ett skov men det tog ett par dagar innan jag insåg det eftersom symptomen liksom smög sig på mig lite obemärkt. Det började med att det började klia mellan fingrar och tår, sedan började jag springa på toaletten så där tjugo gånger om dagen eftersom jag tycker jag är färdig bara för att inse när jag lämnar badrummet att jag fortfarande måste kissa. Idag började jag bli yr och nacksmärtorna är tillbaka.

Det var först idag som jag insåg att det är ett litet skov jag fått. Jag borde antagligen ha insett det redan när blåsan började spöka men ärligt talat så är jag så van vid att nödigheten helt plötsligt flyger på mig i tid och otid (urgency kallar min läkare det) att jag först inte fattade att jag inte var färdig, jag trodde bara jag blev snabbt nödig igen. När det började stråla i nacken och ryggen idag och jag fick känna på karusell-snurr i skallen förstod jag äntligen.

Lyckligtvis tycks det vara ett milt skov, domningarna och fumligheten är inte värre än vad de brukar vara (vilket förstås fortfarande är jobbigt) och balansen verkar vara okej förutom att det snurrar i skallen lite då och då. De sista två veckorna har jag även varit extremt trött men min fatigue blir alltid värre när jag har ett skov så det är inget konstigt med det. Jag hoppas de här symptomen ska vara snabbt övergående i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar