onsdag 3 augusti 2011

Rutinlös

Nu ligger den där på bordet framför mig igen, sprutan som jag ska ta varannan dag men som jag nu inte tagit på en vecka. Varje gång jag kommer på att jag borde ta den har jag redan gått till sängs och orkar inte kliva upp igen. Det är lättare att hålla fast vid rutinen när jag arbetar men nu under semestern har jag slarvat ordentligt, inte medvetet kanske men jag har inte direkt ansträngt mig för att komma ihåg den heller.

Men nu är det dags, nu är det på tiden att rutinen återinförs. Min semseter från min MS är slut, precis som min semester från jobbet snart är slut. På måndag är det dags att börja springa i ekorrhjulet igen, för saker och ting att börja rulla på av gammal vana. Tills dess måste jag ställa in kroppen på att gå upp tidigt igen, inget mer sovande till klockan tio eller att vara uppe sent på kvällarna. Verkligheten närmar sig med stormsteg.

1 kommentar:

  1. Ja ångesten börjar krypa på...varför går alltid semesterns veckor så fort. Skönt att vi fått en varm och härlig sommar med mycket bad och glass precis som det ska vara. Jag har ju en v kvar:) Hoppas det går bra för dig att komma i rytm igen. ha det gott. Kram

    SvaraRadera