lördag 27 augusti 2011

Förråden har fyllts på

Idag var jag på deVal i Uddevalla med syrran och svågern på en spontantripp som ledde till att jag köpte nya termobyxor, ny vinterjacka, en kofta, ett linne och en turkos(!) mössa. Sedan for syrran och jag iväg till Överby där ytterligare tre linnen köptes in på GinaTricot. Jag erkänner gladligen att jag är helt besatt av deras fina linnen och är nu ägare av säkert ett dussin i diverse färger. Lite fika hanns med och sedan var det dags att handla mat.

På det hela så var det inte en värst spännande lördag men helt klart en produktiv sådan, det finns nu gott om mat i huset och jag behöver inte frysa till vintern. Katterna är också glada eftersom de fått leva på mjukmat de senaste dagarna och de är måttligt förtjusta i gelé. Men nu finns det både torrfoder och mjukmat i sås som de smaskar i sig. Själv ska jag fixa lite Varma Koppen eftersom jag är helt slut efter shoppingturen och inte orkar laga mat.

1 kommentar:

  1. Åh, Deval...var länge sen jag var där, de brukar ha riktigt bra kläder emellanåt. Alltid kul att shoppa lite nytt. På hösten blir det ju massor mode, och man kan nästan få längta lite tills att köpa någon fluffig go jacka osv. Får nog bli en tur dit snart för mig också:)

    SvaraRadera