tisdag 23 augusti 2011

Morgonens fnissande avklarat




1 kommentar:

  1. Sicken lustigkurre;)

    Roligt att du ville komma på min Tupperware demo:) Kram!

    Hittade denna Fina dikt på nätet någonstans minns inte var,men den berörde och grep tag om hur det kan vara att leva med ett "dolt handikapp"


    Jag gråter osynliga tårar även om jag ler.
    Men i mörkrets skugga jag viskar:
    "Jag orkar inte mer."

    Jag ropar på hjälp, även om jag skrattar.
    Men i mörkrets skugga jag undrar:
    "Varför är det ingen som fattar?"

    Jag är olycklig, även om jag ser ut som jag är glá.
    Men i mörkrets skugga jag tänker:
    "Är det så här det ska vá?"
    Jag är död, även om mitt hjärta slår
    Men i mörkrets skugga jag gråter:
    Varför är det ingen som fattar hur jag egentligen mår?

    A.

    SvaraRadera