fredag 26 augusti 2011

Morgonrapport

Klockan är nu strax före sex på en fredagsmorgon och jag ska alldeles strax gå iväg till jobbet för att göra min sista arbetsdag innan helgen. Det är omänskligt att vara upp så här tidigt och det är den tredje gången denna veckan som jag ska vara på jobbet klockan sex, måndag och onsdag var jag schemalagd, idag har jag bytt arbetstid med en kollega eftersom hon bytte till sig en av mina tidiga dagar förra veckan.

Det är ju inte så illa att få sluta tidigt, det är betydligt bättre än att behöca jobba senare än vad som var tänkt, men att gå upp klockan fem är ändå ingen höjdare. Jag behöcer lite variation i mitt schema; korta dagar, tidiga dagar och dagar då jag får sovmorgon. Att jobba sex timmar varje dag (eftersom jag jobbar 75%) funkar definitivt inte. Det ska bli riktigt skönt med helg nu även om det helt klart kommer bli en helg för återhämtning och inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar