måndag 29 augusti 2011

Måndag, tisdag, onsdag...

Förra veckan gick i de tidiga morgnarnas tecken, denna vecka kommer istället handla om de späckade kvällarna. Min väggalmanacka är fullklottrad och det börjar redan ikväll med ett personalmöte som startar en timma efter att jag går av mitt schema. Eftersom det är totalt meningslöst att gå hem och vända igen så tänkte jag stanna kvar på jobbet och försöka se upptagen ut i en timma innan det är dags att gå på möte.

Imorgon tisdag kommer jag både hinna hem och sova efter jobbet innan det är dags att gå tillbaka för ett nytt kvällsmöte, denna gång med kollegorna på min avdelning då vi ska planera höstens verksamhet. Det börjar bli lite väl sent men saker och ting har dykt upp de sista veckorna som gjort att vi helt enkelt inte kunnat sätta oss. Men nu är det dags och det gemensamma temat i huset kommer vara Lika/Olika.

Onsdag får jag min vilodag och även om jag jobbar eftermiddag så får det nog bli att vila efter jobbet, i alla fall en liten stund. Torsdag är jag tidig igen och på kvällen ska jag på Tupperware-party hemma hos en kollega så det är nog tur på det sättet att jag börjar sent på fredag morgon. Tyvärr innebär det även att jag jobbar till sent och sen blir det att stressa hem och gör mig iordning för kvällens utekväll på stan med kollegorna.

Tror inte det kommer bli så värst sent men lördag kommer bli sovmorgon, alltså inte som denna helg då jag vaknat före klockan åtta(!) varje morgon, och någon gång fram på dagen så ska syrra och svågern dyka upp för lite middag och umgänge. På det stora hela kommer det alltså bli en vecka med få lugna stunder och här sa jag till en kompis för inte så länge sedan att jag tycker om att vara ensam, att jag faktiskt oftast föredrar det.

Eftersom jag inte är en eremit så ser jag ändå fram emot den här veckan, kanske med undantaget av kvällens personalmöte för de brukar vara rätt tråkiga. Ikväll kommer i alla fall den nya chefen att presentera sig och berätta lite om sig själv så det kanske kan vara intressant. Sedan får vi se vad resten av mötet bjuder på. Om något ens måttligt roligt händer så skriver jag säkert om det eftersom jag är desperat efter meningslösa ämnen att skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar