måndag 1 augusti 2011

Bra och dålig värme

Häromdagen skrev jag att det är på sommaren jag mår bäst och det är fortfarande sant, men idag har det varit alldeles för varmt och inte den där torra hettan som jag älskar utan en klibbig sorts värme som lägger sig som en fuktig hinna på kroppen. När klockan var sex var jag helt utmattad och la mig på sängen för att vila en stund. När syrran ringde vid åtta-tiden sov jag en orolig sömn under ett täcke som var alltför varmt.

Det har gått några timmar sedan dess och värmen är inte lika överväldigande, men jag är fortfarande alldeles utmattad. Jag antar att jag kan dra lärdom av detta. Torr värme är bra, fuktig värme är dålig - och man ska vara försiktig med vad man säger för i slutändan så straffar synden sig. Fast det kanske är lika bra att jag är trött nu så att jag kan komma i säng tidigt, det vore ju förträffligt om jag ställt dygnet rätt tills jag börjar jobba igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar