fredag 6 april 2012

Inte direkt vårväder

Det snöar och inte något mesigt lite vårnederbörd som aldrig hinner lägga sig utan ett rejält snöfall med stora tunga flingor. Min mamma ringde runt tolvtiden för att prata lite och nämnde då att det börjat snöa hemma hos henne bara någon mil bort. Visst såg det mörkt och dystert ut här men jag trodde absolut inte att det skulle börja snöa så här mycket,

Jag drog igång mitt träningsprogram (har äntligen varit duktig och tränat idag) men hann inte hålla på mer än några minuter innan jag sneglade ut genom fönstret och det vräkte ner snö. Sedan dess har det bara blivit värre, världen utanför mitt fönster är en vit, yrande vägg. Det känns inte alls särskilt roligt att se eländet och då älskar jag i vanliga fall snö.

Jag tror nog de allra flesta kan hålla med om att det här inte var ad vi räknat med av påskhelgen, vad de än har sagt i väderprognoserna. Det har ju varit sådant härligt vårväder i ett par veckor nu, kanske inte överdrivet varmt och helt klart mer blåsigt än nödvändigt, men solen har lyst från en klarblå himmel och det är ju så den tidiga våren ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar