lördag 14 april 2012

Kärleken till en sko

När jag kom hem idag blev min ena katt nyförälskad... i mina skor. Det första han gjorde efter att jag tagit av mig skorna var att lägga sig platt på mage på hallgolvet, alla fyra benen ut åt sidorna och huvudet ner i min ena sko. Efter det följde en kvart av våldsamt kelande med skorna, kramar och hakgnidningar utan dess like.

Jag misstänker att denna kärlek kan ha något att göra med alla lukter som säkert finns på skon, men innan ni börjar tro att mina fötter luktar illa så kan jag ju nämna att tidigare nämnda skor idag har varit i kontakt med mammas två katter, mormors hund samt min morbrors hund. Spänningen måste ha varit total för min kelsjuka katt.

Eftersom min mamma fyller år imorgon så firade vi idag, mina morföräldrar och morbror kom på besök och jag slängde ihop en gryta Stroganoff. Det bjöds även på tårta och kakor och min syster hade köpt en flaska (alkoholfri) champagne. Det är ett par timmar sedan vi åt tårtan men jag är fortfarande proppmätt och lär inte äta mer idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar