söndag 1 april 2012

Trappar av

I fredags lyckades jag hålla igång elva timmar innan jag däckade, igår blev det åtta timmar och idag har jag varit vaken i tre timmar och känner redan hur det skriker i kroppen efter att få vila. Om jag nu skulle sova middag idag är det bättre att göra det nu än senare eftersom jag börjar jobba redan klockan sex imorgon bitti och vill ju vara pigg då.

Jag funderar på om lite mat och en kort promenad kommer göra mig piggare och säkert blir det så men som med allt annat som gör mig vaknare så brukar det vara en tillfällig respit innan jag är lika jäkla trött igen. Så det blir nog att vänta på att tvättmaskinen ska bli klar (dagens andra maskin) och sedan fall ner bland kuddar och täcken i ett par timmar.

Det där med att vara nyttig och städa orkar jag inte med den här helgen, inte efter två långa och intensiva flyttdagar. Men det gör inte så mycket, det viktigaste är i alla fall rent och snyggt och de där dammråttorna under sängen och i hörnen kan jag låtsas att jag inte ser. Det är rätt så bra att ha selektiv blindhet ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar