lördag 7 juli 2012

Födelsedagsfirande gånger två

 Nu är klänningen på, skorna framställda och födelsedagspresenterna inslagna och redo att tas med för idag åker jag ut till syrran och svågern i deras lilla gula hus för att fira att de båda fyllt år. Egentligen önskade de sig bara kontanter i år och det ska de få, men jag har dessutom broderat ett täcke som de ska få. även och täcket tekniskt sett är till mitt blivande systerbarn och inte dagens födelsedagsbarn.




Om en liten stund ska jag bli upphämtad av mamma och sedan sticker vi iväg till järnvägsstationen för att plocka upp min bror som ska anlända med tåg strax före två. Sedan styr vi kosan mot Landet Ingenstans där min syster och svåger har valt att bosätta sig. Vintertid förstår jag inte alls deras val men så här på sommaren är det underbart och en helt perfekt miljö för ett firande utomhus.

1 kommentar: