lördag 14 juli 2012

I natt, i natt, gör det ont, gör det ont

Det är sent och jag är trött men jag har haft svårt att sova sista tiden. Allting gör ont, kuddens form mot min nacke och lakanets vikt över mina ben och armar. På dagen känns mina kläder som blytyngder mot huden och mina glassögon vilar tungt på min näsa. Jag känner mig som en exponerad nerv, varje del av min kropp känns överkänslig och allting gör ont och känns för tungt.

Idag har det varit riktigt illa, till och med den lilla kraft som behövs för att röra mig, att böja armar och ben och att vrida på huvudet, har känns som en övermäktig ansträngning och det har gjort ont, ont, ont. Jag hoppas att jag snart kommer vara så trött att jag somnar av ren utmattning när jag lägger huvudet på kudden. Det har funkat den senaste veckan så förhoppningsvis även ikväll.

2 kommentarer:

  1. åh...hoppas det går över snart! Skickar mina varmaste kramar...

    SvaraRadera
  2. Hej Anne! Gilllar din blogg och skulle vilja ha med den i ett litet reportage i höst på läkemedlesföretaget Biogen Idecs hemsida mssidan.se. En halv A4 - en A4 i textmäng och så kanske en bild, Skulle inte du kunna mejla mig ditt telnr så kan jag ringa och berätta mer? Min mejladress är sara@stoprod.se. Skriv så snart du kan!
    Hej från Sara Natt och Dag som bl a skrivit boken Den bloggande patienten (Gothia förlag) som kom ut i maj!
    Hoppas höra ifrån dig snart (och att du blir av med det onda!)

    Hej från Sara Natt och Dag

    SvaraRadera