lördag 21 juli 2012

Vila efter mycket aktivitet

Nu är jag äntligen hemma efter nästan en hel vecka nere i Göteborg. Min bror dök upp här hemma två och en halv timma före utsatt tid på tisdag morgon så det var bara att kasta i sig frukost och hoppa i MC-kläderna, trycka hjälmen på huvudet och svänga mig upp på motorcykeln innan vi for ner längs motorvägar och småvägar. I Kungälv stannade vi för att äta lunch och sen åkte vi vidare.

Knappt hade vi kommit innanför dörren hemma hos brorsan innan det ringde och en kompis till honom bjöd in oss på lite fika. Så det var bara att dra på jackan med axelskydden som kanade ner och på med hjälmen igen. Gissa vart vi åkte, kära läsare. Tillbaka till Kungälv så klart, till ett hus som måste legat i någon slags förvriden dimension eftersom utsidan var mycket mindre än indsidan.

När vi kom hem igen några timmar senare orkade vi inte så mycket mer än att kolla på film och slappa. Efter åtta timmars sömn i en säng som var alldeles för mjuk för min smak (jag gillar hård madrasser) gav vi oss ut på en kombinerad promenad och joggingtur som varade i en timma innan gav oss på vikterna. Jag brukar inte träna med så pass tunga vikter som brorsan har så jag blev rätt mör.

Efter dusch och frukost for vi in till stan för att leta skor till brorsan men i slutändan köpte han inga och istället hamnade vi på ett café som vi hittade av misstag en gång i vintras. Det blev ytterligare en sådan där slapp dag där det mest ansträngande vi gjorde var att köpa pizza till middag och se på ännu mer film. Torsdagen följde i stort sett samma schema förutom att jag byggde ihop en Ikea-byrå..

Fredag morgon ramlade jag ur sängen en timma tidigare än jag gjort på hela veckan, släpade mig in i badrummet och kom ut fullt påklädd och redo för en dag på Ullared. Min syster och mamma dök upp precis efter frukost och vi vinkade adjö till min bror innan vi styrde kosan söderut till Ullared där vi sedan ägnade fem timmar åt att shoppa loss och kolla på miljoner saker till syrrans bebis.

Klockan var närmare sju på kvällen när jag väl var hemma, delvis uppackad och helt slut. Jag har fortfarande saker kvar som behöver packas upp och läggas undan, MC-hjälmen ligger i en kasse och det står en annan kasse full med grejer från Ullared bredvid den. Fast jag tror jag ska spara lite på krutet och istället för att packa upp tänker jag kolla på en film och återhämta mig lite efter en superkul vecka.

1 kommentar:

  1. Efter så mycket aktivitet kan jag förstå att du behöver en del vila...

    SvaraRadera