fredag 6 juli 2012

Halvblind och halvdöd - eller, Nu är det semester!

Idag gör jag sista arbetsdagen innan semesterm och det är verkligen på tiden, jag är så redo att vara ledig i fyra veckor nu, redo att äntligen få sova ut ordentligt varje morgon och inte ha några tider att passa.Även om jag de senaste månaderna mått relativt bra både i min MS och min benägenhet att åka på alla virus och baciller i omlopp, så har jag ändå varit otroligt trött och hängig.

Från och med halv fyra i eftermiddag står enbart vila och återhämtning på schemat eftersom jag inte har något inbokat de här fyra veckorna utan istället planerar att ta dagen som den kommer, lite spontant utifrån hur jag mår just den dagen. Det enda jag vet just nu är att jag imorgon ska åka ut på landet för att fira en svåger som fyllde år i tisdags och en syster som fyller år idag.

Jag ser verkligen fram emot min göra-så-lite-som-möjligt-semester och det enda minimala orosmolnet just nu är att jag de senaste dagarna haft suddiga fläckar i synfältet, halva högerögat och på morgon och kväll även en del av vänsterögat känns som att det är täckt av en hinna. Om jag får gissa har det något med värmen att göra, precis som mina darrande gummiben beror på värmen.

Förutom dessa två MS-symptom och en aning med känslobortfall i armar och händer, så är sommaren och framför allt då värmen, något som jag mår bättre av. En bekant som också har MS berättade en gång att hon hört att mår man bra i värmen så är det troligare att man har en långsamt utvecklande MS. Jag håller tummarna för att så är fallet och hoppas på en lång, skön och framför allt varm sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar