lördag 6 februari 2010

Är vi verligen så ytliga?

Jag var inne på sidan blogg.se och kollade på listan över vad jag antar är deras mest lästa bloggar. Jag tittar på den första länken och är uttråkad redan efter tre inlägg, allt jag ser är inlägg efter inlägg om klänning, frisyr, sminkning och blah, blah, blah! Jag går vidare till nästa länk på sidan och undrar om jag tryckte fel och råkade hamna på samma sida igen, men nej, det är faktiskt en ny författare, bara samma innehåll.

Klänning, frisyr, sminkning, "roliga" spontana bilder för att visa hur avslappnade de är men som egentligen är noggrant arrangerade för att visa upp plutande läppar och massor av klyfta. Okej, jag drar vidare till nästa länk, och nästa, och nästa. Jag hinner igenom sex bloggar innan jag inser att de alla ser likadana ut, handlar om exakt samma sak och är skrivna av tjejer som är så lika att de kunnat klonats i ett labb.



<<-- Så där brukar de se ut

Jag fattar inte att folk läser den här skiten, att de finner någon slags underhållning i detta
jävla skittråkiga material, andefattiga innehåll! Är vi verkligen så jävla ytliga att vi läser bloggar, inte för deras innehålls skull utan för att någon blondin med förstorade bröst och rosamålade plutläppar visar upp sig i en tight liten klänning? Det finns ett ord jag vill säga nu men jag tänker inte sänka mig till en så låg, patetisk nivå.

Låt oss bara säga att ordet börjar på H, det rimmar på Mora och om jag såg ut som en billig sådan så skulle säkert min blogg också vara väldigt välbesökt. Jag kanske inte skriver om världens mest intressanta saker även om jag emellanåt lyckas få till ett uppskattat inlägg, men min blogg handlar inte om popularitet utan om att få skriva av mig - inte visa hur stora jävla bröst jag har eller hur jag kan göra fåniga miner och vara sexig.

Vill de här tjejerna (och ja, det är enbart tjejer) verkligen bara vara utseendefixerade bimbos utan någon annan talang än att trycka på rätt knappar på sin digitalkamera och böja sig i precis rätt vinkel för att visa upp så mycket som möjligt av sina tuttar. Det är ju fan äckligt för att inte tala om så lite löjligt. Det mest patetiska är att det oftast är dessa tjejer som talar högst om feminism och kvinnors rättigheter.

Som om jämlikhet på något sätt uppnås genom att vika ut sig. Rätta mig om jag har fel, men har inte kvinnor gjort det i alla tider? Visat upp sig utan att skämmas, för att få vad de önskar. Det är inget att skämmas för men det är inget att vilja ha beröm för heller, inget nyskapande, inget feministiskt eller något som visar hur jävla självständig man är. Men nu känner jag att jag börjar snurra till det och spåra ur.

Jag ville mest bara ställa den stillsamma frågan; varför är det just dessa bloggar som ligger i topp på svenska folkets listor över mest lästa bloggar? Tror vi att vackra, blåsta blondiner med enormt bystmått och låg intelligens, klass och brist på uppfostran, har något viktigt att säga? Kanske att de sänder oss sublima meddelande genom sina halvnakna bilder? Eller kanske svenska folket också har låg intelligens.

3 kommentarer:

  1. Alla läser inte dessa bloggar dock, så det finns hopp om det svenska folket.
    Det är så pinsamt när man kollar in en sån där blogg eller video"dagbok", det är som när man ser något riktigt pinsamt på tv och man måste resa sig och gå ett varv för att man skäms å de medverkandes sida :-)

    SvaraRadera
  2. Har också funderat på det där. Kan inte förstå det!! Gick du in och kollade på kommentarerna? Tycker det blir ännu värre då! :/

    SvaraRadera