måndag 15 februari 2010

En (bortskämd) hottentott?

Idag har jag irrat runt som en hottentott med eld i baken. Först skulle jg tillbaka till sjukhuset, till Öron-Näsa-Halsmottagningen, för att skölja rent i såret i munnen. Det var helt rent så jag behöver inte tillbaka dit igen. När jag ändå var där gick jag även till Apoteket för att hämta ut mitt pencillin och andra tabletter jag fått utskrivna, och när jag ändå var där tänkte jag även passa på att ta ut mina vakenhetspiller.

Men tji fick jag för de hade inga där, däremot så skulle det finnas på Apoteket inne i stan. Så jag hoppade på en buss och åkte in till centrum, knattade iväg till Apoteket och hämtade ut mina piller. Eftersom jag ändå var inne i stan så tänkte jag passa på att äntligen skicka efter ett nytt ID-kort så jag var inne en sväng på banken och när jag ändå var där så öppnade jag upp ett konto för pensionssparande - vuxenpoäng till mig!

Eftersom det behövde ett personbevis för att kunna skicka efter ID-kort så fick jag gå till Skatteverket och när jag kom tillbaka till banken så skakade mina ben, jag var så utmattad så jag knappt kunde stå. Jag vet att de säger att man ska ta det lugnt när man har körtelfeber, i minst sex veckor tydligen, men sådant där tjafs har jag inte tid med. Jag är ju tvungen att ha ett ID eftersom mitt gamla gått ut och passet går ut nu i februari.

När jag kliver ut genom dörren på banken så är min enda tanke att jag ska gå över torget och ta bussen hem, men så råkar jag snegla åt höger och vad får ja se? Jo, Synoptik-butiken tvärs över gatan. Jag knallade in så käckt och fick en tid för synundersökning imorgon eftermiddag. När det var gjort så var det ju bara att låta bollen fortsätta rulla så nu ska jag dessutom till frissan imorgon klockan tolv. Kommer väl somna i stolen.

Egentligen var det bara en sak, förutom att gå till Apoteket, som jag egentligen ville göra när jag var inne i stan och det var den enda sak jag inte gjorde. Nämligen att köpa en ny handväska. Jag vill ha en större väska, svart, kanske läder eller skinn, gärna lite silverdetaljer och kedjor. Jag är inte så petig med märke eller kostnad, allt jag vill ha är en ny väska. Jag är faktiskt sjuk *host host* Jag förtjänar att skämmas bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar