lördag 20 februari 2010

Snöstorm

Det vräker ner snö. Snö, snö, snö i stora lass. Det är sådana här dagar man är glad att man har mat, en dator och böcker att läsa, så att man slipper ge sig ut i eländet. Snö är fint och trevligt men inte så roligt medan det snöar, i alla fall inte när det vräker ner och har gjort så i tre dagars tid. Men jag tänker inte klaga för här har man gått och längtat efter en riktig vinter i mer än tio års tid och jag tänker ta mig tusan njuta av vädret.

Det är en smula oroväckande att tak rasar in överallt men jag tror nog att jag själv sitter relativt säkert med tanke på att jag bor på andra våningen i ett sjuvåningshus. Om taket rasar in så har jag inget att oroa mig för. Apropå tak som rasar in, fick höra idag att taket på den nybyggda Arenan i Vänersborg rasat in. Som att det inte räckte med att ingen ville ha den byggd, nu rasar den samman efter bara ett par månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar