måndag 22 februari 2010

Dramatik på hög nivå

Idag kom jag hem från jobbet en halvtimma tidigare än det var tänkt, allt på grund av den dramatiska eftermiddag vi haft. Strax efter lunch fick vi veta att vi var tvungna att evakuera på jobbet på grund av all snö på taket. Det företag som sköter om vår fastighet kunde inte garantera säkerheten och vi var tvungna att skicka hem alla barnen. Det innebar nästan en timma i telefon för att försöka få tag på alla föräldrar.

Tur i oturen är väl att det är sportlov denna veckan och att många barn är lediga, så det var bara sex barn som behövde hämtas. Men övriga föräldrar var tvungna att meddelas eftersom det kan tänkas att de kommer senare i veckan. Som det ser ut nu kommer det vara stängt imorgon också och vi personal kommer få utnyttja dagen som planeringsdag, antingen hemma hos någon kollega eller på skolan som ju ändå är tom på lovet.

Själv ska jag sitta i möte hela dagen (vilket var bestämt sedan innan) eftersom vi ska utvärdera vår arbetsplan. Så det blir en lång dag för mig imorgon, mellan åtta och fyra, men det kommer säkerligen bli roligt och givande också. Att vara med i Skolutvecklingsgruppen är verkligen superkul och jag blev så glad när jag kunde vara med i den gruppen, plus att jag även är med i Ekonomigruppen och beslutar om inköp!

Det roligaste är ju så klart den pedagogiska biten, att vara med barnen, att leka och lära tillsammans med dem, men det är minst lika roligt att sitta med på ett Skolutvecklingsmöte och diskutera fram hur vi ska arbeta med barnen och vilken vision vi har för vår förskola. Nu eftersom jag fick lite ledig tid, tänkte jag sätta mig och läsa boken Hissad och dissad - om relationsarbete i förskolan, som jag hört ska vara riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar