söndag 28 februari 2010

Ensam igen

Då har vännen åkt hem och jag är ensam här hemma igen. Nu blir det till att vila resten av dagen så att jag orkar med arbetsveckan som väntar. Men riktigt än är det inte slut på helgen så nu ska det njutas av god mat, choklad och lite läsk. Inatt sover jag ensam i min säng, utan att ha en annan människa som trycker upp sitt knä(!) i ryggen på mig. Man uppskattar aldrig hur bra det är att ha sängen alldeles för sig själv förrän man delat den med någon som också är van vid att sova ensam.

Men förutom det faktum att det varit lite väl trångt i sängen de senaste två nätterna så har det varit riktigt kul. I fredags när jag hämtat Tez vid tågstationen åkte vi in till stan och jag hämtade ut mina nya glasögon innan v gick och handlade och sedan åkte hem för att äta middag - fast det tog ytterligare några timmar innan vi faktiskt kom så långt som till att börja laga maten. Resten av kvällen tillbringades i hemmets lugna vrå medan vi slappade och tittade på TV och bara hade kul.

Lördagen var lite mer intensiv. Då var vi på Bike, en motorcykelbutik, eftersom de firade 30 år och brorsan och några kompisar skulle dit. Eftersom jag ville ha en hjälm så hängde Tez och jag på och det blev faktiskt en hjälm, plus chansen att vinna 30 000 kronor i ett lotteri - fast det blev ingen vinst för min del, trots att jag hade fyra lotter. Efter Bike var det dags att åka hem, äta lunch och sedan kollade vi en film och tog det lugnt i några timmar innan vi skulle iväg för att äta grekiskt och spela biljard.

När vi kom hem på kvällen var det dags för ännu en film och sedan somnade vi gott och jag fick faktiskt mer sömn inatt än föregående natt, antagligen delvis för att jag hunnit vänja mig lite vid att ha en annan person i sängen, och delvis eftersom jag var helt slut. Det hindrade mig förstås inte från att vakna varje gång Tez vände på sig, särskilt när hon låg så nära som det bara gick utan att rulla ovanpå mig. Men jag fick i alla fall nästan åtta sammanhängande timmars sömn så nu ska jag vara redo för veckan som kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar