onsdag 10 februari 2010

(O-)Hälsans berg- och dalbana

Ni vet den där leken, Fisk, Fågel eller Mittemellan? När man gömmer en sak och sedan ska någon leta och när de är nära så är det varmt, och när de är längre ifrån så blir det kallt, så att alla andra som vet vart saken är gömd ropar "Varm. Varm. Lite kallare, kallare, kaaallare!" Ungefär så har jag känt mig de senaste dagarna, med febern som har gått upp och ner, halsmandlarna som blivit större, sen mindre, sen superstora!

Igår mådde jag hyfsat bra även om jag hade fruktansvärt ont i halsen och allt jag kunde svälja ner mina värktabletter var iskall läsk för kolsyran gör på något sätt att det inte känns like ont. På eftermiddagen och kvällen fick jag feber igen med sådan fruktansvärd febervärk i nacken och höfterna (alltid i höfterna, det är så märkligt) och sedan har jag legat och svettats hela natten med febertoppar och knappt sovit något alls.

Jag tror jag somnade ungefär när klockan var sju och var uppe i alla fall en gång innan jag bestämde mig för att stiga upp strax före nio. Och under över alla under, om jag inte mår rätt så okej idag. Halsen är inte lika tjock men jag ska nog inte testa att försöka äta något alltför mastigt idag, eller hårt, eller svårtuggat, eller något som kan rivas i munnen eller halsen. Igår var jag väldigt sugen på makaroner och det kanske jag kan svälja.

Jag kan inte säga att jag har feber nu men däremot så känner jag mig lite kallsvettig och är i största allmänhet lite svag efter den senaste veckans pärs. Just nu sitter jag och försöker bestämma om jag ska ringa till jobbet och säga att jag är hemma imorgon och kommer på fredag, eller om det kanske är bäst att jag stannar hemma båda dagarna, och om jag kommer på fredag så kanske jag inte ska ta med mig nån fredagskaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar