måndag 1 februari 2010

Första dagen i mitt nya liv?

Idag började jag med min nya vakenhetsmedicin som egentligen är mot antidepression men som tydligen ska funka mot fatigue också. Efter att ha läst på bipacksedeln vet jag att det kan ta så lnge som två till fyra veckor innan medicinen får någon riktig effekt, vilket förklarar varför jag är så förbenat trött just nu. Kom precis hem från jobbet och ska gå och i alla fall vila en stund, även om jag nog inte behöver sova.

Det är nog det som är det bästa med att jobba eftermiddag, jag är helt slutkörd men jag hinner liksom inte bli trött utan skjuter det hela tiden framför mig, pressar mig själv till att orka dagen. Så idag när jag inte var hemma förrän strax före två, även om det är tidigt, så tror jag nog att jag ska kunna klara av att vara vaken hela eftermiddagen och inte falla offer. Men det ska tilläggas att det bara är en gissning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar