söndag 14 februari 2010

Sadisten och hans redskap

Jag har tillbringat natten i en säng som inte var min. Detta kan ju tyckas intressant, särskilt som det var en man inblandad i hur jag hamnade i den där sängen. Fast sedan så sov jag ju visserligen ensam och det kom en människa två gånger under nattens gång och väckte mig genom att rycka i min arm och sticka vassa föremål i mig. Visserligen, gillar man lite kinky grejer kanske, men det var inte riktigt min grej.

Nu har säkert många redan listat ut vad det var för slags säng och varför jag blev misshandlad i sömnen, men för er andra som inte vet och som kanske inte följt Förkylningsbloggen på ett tag, så har ju stackars Anne lidit av halsfluss i en veckas tid. Det har bara blivit värre och värre också lite bättre, men sen genast värre igen. Till sist så fick väl till och med jag erkänna att det inte skulle gå längre och jag fick åka till jourcentralen.

Snabbt och lätt konstateras att jag är väldigt svullen i halsen... NÄHÄ?!?! och sedan lika snabbt och lätt (efter ett blodprov) att jag lyckats dra på mig körtelfeber och möjligen en varböld i halsen. Trevligt det låter, eller hur? Så jag fick en remiss till Öron-Näsa-Hals på akutmottagningen på mitt sjukhus och väl där, efter "bara" 45 minuters vänttid, fick jag träffa läkaren... eller Sadisten kanske är mer passande.

Han kollar i halsen, konstaterar samma gamla tröttsamma sak om att vara tjock och svullen och sedan säger han att det nog inte är en varböld men han ska kolla. Varpå han tar fram sitt tortyrredskap, bedövar lite inne i munnen och HUGGER MIG I GOMMEN! Jag trodde jag skulle dö, men efter att ha stuckit mig två gånger så kommer han fram till att det nog inte är en varböld men att han vill hålla mig kvar över natten.

Eftersom jag inte ätit särskilt mycket på hela veckan så fick jag börja med dropp efter att de gett mig en "hästdos" pencillin (sköterskans ord, inte mitt) och sedan var det bara att gilla läget resten av dagen. Fick i mig lite potatismos till middag och sedan lite yoghurt till kvällsmat. Någon gång mitt i natten kom nattsköterskan in och kopplade loss droppet efter att jag fått i mig två liter vätska och en massa pencillin.

Idag när läkaren gick ronden så fick jag komma in till hans undersökningsrum på avdelningen och han kollade i halsen och vad tusan, han hittade en liten varböld som han genast ville sticka hål på. Det var antingen det eller stanna ytterligare en natt och även om det är trevligt att bli uppassad på så ville jag bara åka hem och jag lät Sadisten använda sina vassa tortyrredskap på mig ännu en gång... med ett tillägg.

Det visade sig nämligen att nålen var bara för att se om det kunde finnas var. Så snart det var fastslaget så kom kniiiven fram! Och tången! Och suuugen! Fast efter sugen så var det över och jag var så bedövad att jag knappt känt något alls. För att vara Sadist så var han väldigt lätt på handen. Nu är jag glad att vara hemma, men tack till alla på Avd. 61 (Öron-Näsa-Hals) på mitt lokala sjukhus för att ni tog hand om mig.

3 kommentarer:

  1. Stackarn... men hoppas att det känns bättre nu när du är hemma igen. Krya på dig. *Alla hjärtansdag kram*

    SvaraRadera
  2. Åh fy jäsiken vad du ska behöva vara med om. halsböld e inte trevligt alls. Minns när min bror fick detta i tonåren och åkte fram och tillbaka i e´n veckas tid för att tömma ur var...aj aj aj. Hoppas nu verkligen att hästdosen och tortyrbehandlingen hjälper dig så att du snart blir bättre igen. Många kramar till dig goa Anne!

    SvaraRadera
  3. Läskigt!!! Hoppas du blir kvitt skiten nu!!!

    SvaraRadera