onsdag 16 september 2009

Äntligen!

Fick tag på en sköterska på Neurologmottagningen efter många om och men. När jag förklarade att jag inte blivit uppringd, förklarade hon att det inte alls är meningen att jag ska bli uppringd utan att jag ska ringa på läkarens telefontid - vilket inte alls var vad jag fick förklarat för mig för två veckor sedan, och vilket på inget sätt förklarar varför jag skulle lämna mitt mobilnummer och numret till jobbet. Men, men, så var det tydligen.

Men det visade sig att jag inte behövde ringa alls. Min läkare hade bett sköterskan skicka en kallelse som borde komma med posten imorgon, och jag har fått en tid till torsdag nästa vecka. Nu går min sjukskrivning visserligen ut redan på fredag denna veckan, men jag tvivlar på att det ska göra så stor skillnad med några dagar hit och dit. Hon kan ju alltid sjukskriva mig från och med måndag, istället för torsdag om det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar