torsdag 10 september 2009

Hemma resten av veckan

Nu tänker jag inte göra något annat än att vila och ta det lugnt. Febern är högre idag än den var igår och i förrgår kväll, men jag hoppas det är en febertopp och att jag kommer bli bättre så fort den gått över. Tills dess tänker jag tycka synd om mig själv, försöka se en film om huvudet orkar med och kanske läsa lite - och sova, sova, sova. Tiden går verkligen så mycket snabbare bara man får ligga i sängen och sova.

Det händer ständigt att jag helt förlorar tidsuppfattningen eftersom jag lagt mig ner för att ta en eftermiddagslur efter jobbet. När jag vaknar vet jag sällan hur lång tid som gått, men oftast är det ett par, tre timmar. En gång gick jag och la mig för en timmas sömn när klockan var sju på kvällen - dumdristigt sent, jag vet - och sedan vaknade jag inte förrän klockan sex nästa morgon. Jag antar att kroppen behövde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar