tisdag 15 september 2009

Sömnlös

För andra natten i rad har jag inte sovit en blund. Jag börjar känna mig som en urvriden disktrasa och allt jag vill är att lägga mig ner och sova. Igår eftermiddag sov jag middag i två timmar men på nätterna kan jag bara inte somna. Jag ligger bara och vänder och vrider på mig, försöker blunda så jag ska somna, försöker hålla mig vaken så jag ska somna, men ingenting fungerar. Har ingen aning om varför jag inte kan somna.

Natten till måndag så snurrade tankarna lite precis när jag gått och lagt mig, men resten av natten var lugn med en och annan dröm i halvsovande tillstånd. Natten till idag var det nästan detsamma, men utan de snurrande tankarna och jag trodde faktiskt jag skulle kunna somna, men icke då. Inatt hoppas jag att jag helt enkelt somnar av ren utmattning och dessutom har jag lite sovmorgon imorgon, i alla fall till nio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar