torsdag 17 september 2009

Handläggarsamtal

Nu händer allt på en gång. Inte bara har jag varit i kontakt med neurologmottagningen och ska förlänga min sjukskrivning, jag har även pratat med min chef idag och meddelat att jag planerar att fortsätta min sjukskrivning - och idag när jag kom hem från jobbet ringde min nya handläggare från Försäkringskassan för att fråga lite om mina planer för framtiden. Vi pratade en stund och hon lät väldigt trevlig och hjälpsam.

Hon förklarade lite vad som kommer hända inom den närmaste framtiden, eftersom jag varit sjukskriven i ett år nu i december. Hon ska kontakta min läkare och be om ett läkarutlåtande för att se vad läkaren anser om min arbetsförmåga i framtiden också ska jag prata med läkaren på torsdag om detsamma. Jag funderar även på om jag kanske ska testa en starkare vakenhetsreglerande medicin, men vet inte om jag ska.

Jag har ju haft min nuvarande sort ett tag men inte använt den så där överdrivet mycket, mest när jag har långa dagar på jobbet eller aktiviteter på fritiden som kräver att jag håller mig pigg och alert. Det känns inte som att jag riktigt gett medicinen en chans, samtidigt som jag inte upplevt någon direkt mirakeleffekt när jag väl använt den. Inte för att jag förväntat mig mirakel, men kanske en något bättre effekt än den jag haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar