lördag 5 september 2009

Flera varianter av sjukt

Igår kväll började jag känna mig lite småhängig, huvudet gjorde ont och jag hade en obehaglig kittlande känsla i näsan, snuva blandat med en nysning som bara inte vill komma. Idag när jag vaknade var det etter värre och jag har gått runt hela dagen med värk i kroppen, snuva och varit allmänt hängig. Men jag har lyckats ta mig genom dagen på bara två värktabletter, och de tog jag eftersom jag skulle ta min spruta.

Jag tar fortfarande mina injektioner utan autoinjektorn och tycker det bara går bättre och bättre. Jag har fortfarande samma röda märken som alltid, det verkar inte som att jag slipper undan dem, men de är inte lika stora som de var förut och det känns inte längre som att trycka in flytande eld i benet varje gång det är dags att ta en injektion i låret. Nu är jag mest orolig för att bli förkyld och åka på ett nytt skov.

Det vore ju just typiskt mig att åka på svininfluensan också, eftersom jag lyckas dra på mig allt annat. Jag är inte särskilt orolig för själva influensan, tycker den överdrivits rejält i media med alla vaga beskrivningar och halvsanningar - som till exempel de här dödsfallen som det rapporterats om, och sedan visar det sig att de två män som dött faktiskt haft andra sjukdomar som gjort att de inte klarat av att dra på sig influensa.

Tycker det är fruktansvärt dålig stil av media att mer eller mindre hitta på sådant här, bara för att skrämma upp folk och sälja lösnummer. Inte för att man ska skylla allt på media, de rapporterar ju trots allt bara sådant vi läsare efterfrågar och vad vi vill ha är blod, död och ohyggliga olyckor - möjligen med ett och annat kändisbröllop inklämt för sakens skull. Visst är vi människor rätt konstiga när man tänker efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar