tisdag 29 september 2009

En seger på vägen - eller?

Jag vet inte om jag varit riktigt duktig, eller riktigt dum. För ett par timmar sedan var jag helt utmattad, orkade knappt hålla ögonen öppna och det susade mest i skallen. Valet stod mellan att sova och att se på en film. Jag valde en film och lyckades till och med hänga med i handlingen (även om den inte var särskilt komplicerad), men nu vet jag knappt vilket håll som är upp eller ner och jag känner mig spänd och skakig.

Så på ett sätt var det väl bra att jag inte sov efetrsom det tydligen är meningen att jag ska bli pigg och sluta ta tupplurar. Å andra sidan så vet jag att jag antagligen gjort mig själv en otjänst för jag kommer med all sannolikhet vara helt slut på jobbet imorgon och sedan sova tre, fyra timmar på eftermiddagen. Det är sådana här dagar jag avundas en av mina kollegor som är ledig på onsdagar och får en chans att mellanlanda.

1 kommentar:

  1. Jag tror du har varit duktig Anne och är en seger på vägen! Hoppas din kropp får den energi den behöver i natt så kanske du blir överraskad över hur pigg du kommer vara imorgon :)
    Annars kanske du kan få be om att byta schema med din kollega ;)

    SvaraRadera