fredag 25 september 2009

Som gamla goda tider

Idag var jag hos mamma på middag, tillsammans med brorsan, syrran och svågern. Svågern är ett nytillskott men annars var det precis som det var förr, när jag lagade maten och syrran övervakade och morsan hoppade på fötter så fort det var något. Hon har väldigt svårt att sitta still, min mamma, alltid är det något som måste göras i sista minuten medan vi andra sitter och väntar på att börja ta för sig av maten och äta.

Det var en trevlig stund vi hade, mycket prat och skratt precis som alltid. Jag har upptäckt att min bror är väldigt rolig, nu när han börjat prata mer och inte bara grymtar till svar. Jag brukar ha ont i magen av allt skrattande efter att ha tillbringat några timmar med honom och ikväll är inget undntag. Vem hade trott det för bara några år sedan, han har alltid varit väldigt tystlåten och fokuserad, i sin egen lilla bubbla.

En annan rolig sak är att svågern börjar öppna upp lite också, efter att han och syrran varit tillsammans i snart fyra år. Han är en märklig kuf men rätt så trevlig har jag upptäckt, när han väl pratar och hänger med i samtalet. Även om jag kan erkänna att det kan vara lite svårt, vi är rätt så... rakt på sak och burdusa av oss. Jag tycker alltid det är lika märkligt att äta middag med människor som är stela och korrekta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar