torsdag 17 september 2009

Livet enligt PIM

Vi håller på med något som kallas PIM på jobbet. Det består av flera olika delar datakunskap, där man blandar frågeenkäter med examinationsuppgifter. Första delen var det frågor om grundkunskaper och uppgiften var att skriva ett veckobrev som skulle kunna lämnas ut till föräldrarna. Den delen gjorde jag redan i höstas och gjorde sedan frågorna till andra delen, men examinationsuppgiften har legat och släpat länge.

Nu har jag i alla fall äntligen fått tummen ur och är nästan färdig med den andra uppgiften, allt jag behöver göra är att lägga på ett ljudspår och sedan är den klar att skicka in - och sedan får det vara nog med PIM för min del. Man kan fortsätta om man vill men det är bara de två första delarna som måste göras. Tur är väl det för det är så vansinnigt tråkigt att hålla på med och känns rätt meningslöst om man redan kan det mesta.

Jag är väl inget datageni direkt, men jag kan skriva en text och lägga in lite bilder, och det här med bildspel är något som jag sysslat med en del under min högskoleutbildning. Nästa deluppgift är att göra en kort film med bilder och berättarröst och det låter ju visserligen kul, men återigen som en upprepning. Dessutom så löper projekttiden för PIM ut nu under hösten så det finns ändå ingen tid för mig att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar