torsdag 9 februari 2012

Nära-döden-upplevelse

Fortfarande sjuk och rätt så eländig, har haft hög feber i flera dagar och den vill inte ge med sig. På sätt och vis är det nog tur att jag har en låg normaltemperatur så när jag får feber blir den inte så överväldigande hög även om jag självklart känner av den. Idag fick jag ett SMS om att ett paket låg och väntade på mig så jag gick ner till mitt utlämningsställe. Den korta turen fram och tillbaka tog nästan livet av mig.

Balansen är bättre idag än den var för ett par dagar sedan men jag går fortfarande illa och vänsterarmen känns tung och otymplig. Att bära hem ett rätt så stort paket (även om det inte vägde så mycket) i kombination med febern och svagheten i hela kroppen, det var verkligen ingen bra idé. Men nu har jag i alla fall klarat av den strapatsen och resten av veckan kommer tillbringas i horisontalläge.

Jag avskyr verkligen att vara sjuk men det verkar vara min lott i livet att jag åker på varje bacill och virus som florerar på min arbetsplats. Tack och lov fick jag inte magsjuka trots att jag satt med inte mindre än två barn som mådde dåligt (vid olika tillfällen) i väntan på att deras föräldrar skulle komma och hämta dem. En förkylning, hur jobbig den än är, är ändå bättre än en äcklig släng av magsjuka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar