fredag 24 februari 2012

Utvilad (inte så konstigt)

När klockan var åtta i går kväll var jag helt slut efter en lång men föga intensiv dag. Eftersom jag tyckte det var lite väl tidigt för sängen så försökte jag vara vaken en stund till men fyrtiofem minuter senare sussade jag så sött och vaknade först vid halv fem för att gå på toaletten innan jag ramlade ner i sängen igen och sov så härligt ända tills klockan var strax före sju och det var dags att gå upp för dagen.

För att klara en dag så behöver jag minst sju timmars sömn, åtta är bättre men tydligen är det tio timmar kroppen verkligen vill ha. Hade jag varit en bättre människa hade jag säkert kunnat ge den de många timmarna men jag har ingen större lust att gå och lägga mig före nio varje kväll under resten av mitt yrkesverksamma liv. Fast det ska erkännas, det känns skönt att vara utvilad för en gång skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar