tisdag 28 februari 2012

Nu ska svetten lacka

Gårdagens arbetsplatsträff med hela förskolans personal och förskolechef blev onekligen intressant men fruktansvärt energikrävande. När jag kom hem strax efter halv åtta på kvällen efter tio olidligt långa timmar, var jag så trött att jag knappt kunde stå rakt. Att träna var inte att tänka på trots att måndagar är en av mina träningsdagar. Istället ska jag ta mig för den träning nu istället efter en lååång tupplur.

När jag vaknade efter nästan tre timmar (ja, jag jobbade en väldigt kort dag idag) så kurrade magen argt åt mig efetrsom jag sovit istället för att äta lunch. Snabbt och lätt slängde jag ihop en smoothie på yoghurt och lite frukt och bär och nu är magen inte riktigt lika arg längre. Ikväll ska jag äta pannkakor men först ska jag då som sagt träna. Det är enormt skönt att kunna göra det hemma när jag vill.

Att springa på gym är verkligen inte min grej men hemma framför TV:n går det alldeles utmärkt och jag tycker det är jätteroligt även om jag emellanåt svär åt den där animerade tränaren i programmet. Jag är nöjd bara jag slipper passa en massa tider, betala för ett dyrt gymkort och lukta på andra människors svett (fast min syster undrar om mitt vardagsrum inte börjat lukta gymlokal ännu).

2 kommentarer:

  1. Nice! (Vet du förresten om att du har ordverifieringen på? skitirriterande att kommentera)

    SvaraRadera
  2. Har jag? Det har jag inte haft förut men jag ska se om jag göra något åt saken. Tack för the heads up

    SvaraRadera